אהבתם?
שתפו!

פחות זה יותר: איך מגיעים לפוקוס המושלם?

פוקוס מושלם הוא המתכון האידיאלי להנעת לקוחות בתוך האתר שלכם. אבל מה זה אומר פוקוס מושלם ואיך מגיעים אליו? ההסבר בהמשך

רועי פוברצ'יק
10/07/2013

 

אחד המכשולים הנפוצים ביותר בתכנון אתר חדש הוא בחירת התכנים. מה ייכנס לאתר ומה לא? מה יופיע בעמוד הראשי ומה יידחק לאחד העמודים הפנימיים. מה הסימפטום הראשון למחלה? השימוש במילה "גם".

 

בואו נחזור קצת אחורה ונדבר על מושג פופולארי וחשוב מאוד בימינו - פוקוס. אם נצוטט את סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל המנוח, אז היסוד החשוב ביותר של פוקוס הוא "להגיד 'לא' למיליון דברים אחרים". וכאן מתחילה מערכת היחסים הסבוכה של מתכנן האתרים עם פיזור יתר.

 

למה פוקוס הוא אחד האלמנטים הכי חשובים של האתר שלכם (והעסק שלכם כולו)? כי בני אדם לא באמת נהנים ממגוון רחב מדי של אפשרויות. ככל שיותר אפשרויות אנחנו צריכים "לעבוד" קשה יותר בבחירת הצעד הבא שלנו, ברגע שאנחנו צריכים לקחת החלטה, המוטיבציה שלנו מתחילה לרדת. אתר אינטרנט עם יותר מדי כפתורים מיותרים ויותר מדי אפשרויות של זרימת התוכן יגרום לגולשים שלכם לוותר ולא להתמודד עם ההחלטות. אם הלקוח שלכם הסתכל על עמוד הבית שלכם ואמר לעצמו "טוב, אני צריך להתעמק בזה יותר - אני אשים את זה ב - Bookmarks" תדעו שהפסדתם. ככה פשוט.

 

עמוד הבית מציג מוצר אחד וסרגל הכלים משלים אותו. apple.com

 

לא השתכנעתם? הנה עוד סיבה למה פוקוס הוא המפתח לאתר שלכם. תדמיינו שנייה שאני זורק אליכם כדור אחד, רוב הסיכויים שתוכלו לתפוס אותו. תחשבו עכשיו שאני זורק לעבריכם 5 כדורים בו זמנית. הסיכוי הוא שתנסו לתפוס לפחות אחד ובפועל כל הכדורים יתפזרו לכם על הרצפה ותישארו בידיים ריקות. ככה המוח האנושי פועל עם מסרים מורכבים או ריבוי מסרים במסך אחד. המוח האנושי מסוגל לקלוט ולעכל באמת רק סיפור אחד כל פעם. על כל "גם" שאתם מוסיפים לאתר שלכם אתם מפספסים להעביר את המסר האיכותי של המותג / חברה שלכם.

 

4 המקומות הפופולארים בהם אתם מאבדים פוקוס:

 

1. סרגל ניווט - סרגל הניווט שלכם צריך להיות שני דברים: מדויק ופשוט. הכוונה ב"פשוט" היא שאל תנסו להתחכם בסרגל הניווט. אל תנסו להתקיל את המשתמשים שלכם במה הם מקבלים בכל עמוד. תהיו ברורים ותכתבו בצורה הפשוטה ביותר מה הם עומדים לקבל. "מדויק" אומר שימו בסרגל הניווט שלכם בדיוק מה שצריך. לא יותר ולא פחות. אם יש לכם רק שני עמודים זה מצוין, אם יש לכם מספר מוצרים מאוד פופולאריים שאתם יודעים שאנשים מחפשים - שימו אותם. תורידו דברים ותחדדו כל הזמן.

 

2. כפתורי השיתוף - מגניב שיש לכם אפשרות לחלוק לטוויטר, פייסבוק, אינסטגרם, לינקדין, טמבלר, פינטרסט, מייספייס, קווארה והרשימה יכולה להמשיך עוד. ככל שיש יותר כפתורים הסיכוי לקבל את השיתוף המיוחל מתרחק מכם. תשאלו את עצמכם - מהי הרשת הרלוונטית ביותר בה הייתי רוצה לעודד את הגולשים שלי לשתף? על מה אני יכול לוותר. פחות כפתורים זה יותר שיתופים.

 

 

ככל שהמוצר נגיש יותר כלכלית כך אפשר להשתמש ב"מוצרים דומים". אתר Amazon.com

 

3. עמוד המכירה שלכם - אני מעריך מוצרי Upsale כמו כל אחד אחר. הפיתוי להציע איזה אביזר נלווה שיקפיץ לכם את המכירה בעוד 30-50 שקל או 15 דולר (תלוי מי הקהל שלכם) הוא גדול. בפועל הוא גם נכון, אבל אל תציגו אותו בעמודי מוצר שלכם. תחכו עם זה לשלב מתקדם יותר של תהליך הקנייה. אתם לא רוצים שיהיו לי הסחות דעת כשאני מתלבט אם לקנות מכם או לא. אני מודה מראש שבנושא הזה יש גם אלמנט חשוב של "כל כמה זמן יזמינו מכם" ו"מהו המוצר שלכם?". ככל שהמוצר שלכם זול יותר, תוכלו להוסיף פיצ'רים כמו "מוצרים דומים" ו"מי שקנה את המוצר הזה גם קנה את המוצרים הללו". מוצרים זולים הם מוצרים שקונים בכמויות בכל קנייה, מוצרים יקרים לעומת זאת, דורשים פוקוס עילאי.

 

 

4. עמוד הבית שלכם - זה המקום הכואב ביותר לדבר עליו. זהו שטח הפרסום החשוב ביותר של האתר שלכם ואתם לא רוצים שחס וחלילה לקוח יעזוב כי הוא חשב שאין לכם מוצר שבפועל יש לכם. זה המניע העיקרי למחלת ה"גם". יש 2 עמדות בנוגע לעמוד הבית. הראשונה אומרת "שימו את המוצר שלכם מקדימה". זו גישה נכונה בהנחה שיש לכם מוצר ספציפי שאתם רוצים לקדם כרגע או אם יש לכם מוצר שהוא מוצר הדגל שלכם. העמדה השנייה אומרת שימו את המסר של החברה שלכם מקדימה ואחרי זה תטפלו במוצרים. בעיניי הגישה הזאת תפעל מדהים עבור מותגים שעוד אין להם מוצר דגל או כזו שיש לה הרבה מאוד מוצרים מוכרים. תזכרו שהעמוד עצמו צריך להיות נקי ונעים. את המוצרים הבולטים תמיד תוכלו להדגיש בסרגל הניווט שלכם.

 

הדרך לפוקוס היא ארוכה ומאוד מאוד לא קלה. היא רצופה בשאלות קשות וויתורים שלפעמים קצת מפחיד לעשות. שלמות היא להוריד ממשהו כל מה שאפשר עד שאי אפשר להוריד עוד. התחייבות לפוקוס מסוים הוא דבר מפחיד אבל הכרחי. ככל שתהיו מפוקסים יותר אחוזי ההמרה שלכם יהיו גבוהים יותר ולקהל שלכם יהיה יותר קל לספר ולהמליץ עליכם.

 

מה הייתם מורידים מהאתר שלכם ברגע זה?

 


התכנים הכי טובים שלנו אצלך במייל, לא תצטרף/י? בטח שכן!
קרא עוד על:
אהבת את הפוסט? שתף ותן ערך גם לחברים ולקולגות שלך