אהבתם?
שתפו!

אל תשימו את כל הביצים בסל אחד: פייסבוק חשוב הרבה פחות מהאתר שלכם

בשנים האחרונות עמודי פייסבוק היו הבשורה השיווקית הגדולה כשהיא לפעמים מעפילה על החשיבות של בניית אתר. עם ההודעה החדשה של פייסבוק על ירידה בחשיפה האורגנית, הגיע הזמן לחשוב מחדש על השיווק שלכם

רועי פוברצ'יק
26/05/2013

אם שמתם לב למגמה חדשה באתרי השיווק בעולם, אחוז הפוסטים שמנסים ללמד אתכם כיצד לשווק בפייסבוק בעזרת התוכן החלו לפנות יותר מקום לטובת פוסטים שילמדו אתכם איך למקסם את התועלת מהאתר שלכם. אז מה בעצם קרה לרומן של מנהלי השיווק ופייסבוק? 

 

בואו נודה בזה, הבשורה הגדולה של פייסבוק עשתה בעיקר טוב לעסקים קטנים ובינוניים אשר מראש לא יכלו להתחרות בתקציבי חברות הענק אשר יכלו להרשות לעצמם לקנות שלטי חוצות ופרסומים בעיתונות. פייסבוק, אשר צמחה מהמשתמשים נתנתה לעסקים קטנים במה בה הם יוכלו להתחבר לקהל שלהם בצורה בלתי אמצעית וכמעט להמציא מחדש את החוקים שבין לקוח למותג. 

 

בעוד החברות שגשגו ברשת, החברות הגדולות איחרו להגיע ולפרק זמן קצר היה נראה כאילו זוהי שעתם היפה של האנדרדוגים למיניהם. בשנים האחרונות המותגים הגדולים השלימו פערים, פייסבוק התבגרה ואיתה המודל העסקי שלה.

 

חשיפה זה לא רק אורגני

 

העסקים הקטנים והבינוניים אשר גילו את ההזדמנות בתחילת דרכה של פייסבוק שמחו לנצל את הפלטפורמה אשר, בחינם, לחלוטין מאפשרת להם להגיע לקהל שלהם. פותחים עמודים בחינם, כותבים תוכן מוצלח, אוספים "מעריצים" והכל פועל לפי מריטוקרטיה אמיתית ופשוטה. תהיה יותר טוב, תגיע יותר רחוק. המותג שלכם חזק כמו שהתוכן שלכם חזק.

 

ואז פייסבוק החלה לגדול, להיות רווחית, אפילו הנפיקה בבורסה ופתאום, ככה במהירות היא החלה להיות עסק לכל דבר. החלק הוא שה"פתאום" בנוי מתהליך מובנה שלקח כמה שנים טובות אשר לאורכו פייסבוק החלה לשנות את החוקים בצורה מודולרית למדי ועם מסר ברור אחד - תוכן מצויין מגדיל את הסיכויים שלכם לקבל חשיפה, אבל בשביל להיחשף באמת תצטרכו להשקיע כסף. ההודעה ששיחררה החברה ב - 5 דצמבר בכל זאת הצליחה להפתיעה הרבה משווקים. 

 

עיקרי ההודעה הם אלו שפייסבוק תיתן תיעדוף לתכנים אמיתיים (לינקים למאמרים לעומת סרטוני חתולים) והחשיפה האורגנית של העמודים תרד עקב האלגוריתם החדש שהוא טוב למשתמשים ורע לעסקים. הסבר מפורט על משמעות ההודעה למנהלי העמודים אפשר למצוא בבלוג של יאן יאנקו

 

חשיפה לא חייבת להיות בחינם.

 

 

פייסבוק מעולם לא הייתה הבית שלכם

 

התפיסה הזו שהתועלת של פייסבוק מגיעה מהחשיפה האורגנית שלה היא שגוייה כבר כמה שנים, אך משווקים מסרבים להיפרד מהזיכרון המתוק של חשיפה ולידים חדשים בחינם. זה לא נגמר פתאום, זה נגמר ממזמן. 

 

עסקים חכמים ידעו שפייסבוק היא לא בית חם ואוהב לעסק שלהם אלא ערוץ שיווקי. 100,000 לייקים הם לא לקוחות עד שהם לא במאגר המידע של העסק שלכם וכשאתם מקדמים עמודי פייסבוק אתם למעשה עושים אקט דומה לעידוד קניית טלוויזיה בכדי שבסוף התהליך תוכלו לפרסם בערוצים הנבחרים. 

 

אתם מביאים גולשים לעמוד הפייסבוק שלכם כדי שיעשו לכם Like וייחשפו לתכנים שלכם בצורה רציפה. פייסבוק היא לא פחות מצינור שיווק. הכסף האמיתי, הבית האמיתי נמצא באתר העצמאי שלכם בו אתם מחליטים על החוקים.

 

תקראו עוד באתר שלנו

 

לפייסבוק יש שני אינטרסים עיקריים. הגולשים שלהם ומוניטזציה של חברות אשר ממנפות את הפלטפורמה להשגת לקוחות חדשים. 

 

עבור הגולשים, השינויים שפייסבוק עושה כנגד החשיפה האורגנית של הפוסטים , פועלת מצוין. הגולשים נתקלים ביותר ויותר תכנים שבאמת מעניינים אותם ופחות מאלו שמותגים רוצים שהם יראו. עבור מותגים, הכוונה היא שצריך להוציא יותר כסף כדי שמספיק עיניים ייחשפו לתכנים שלכם. אם התכנים שלכם טובים באמת הדולרים שהשקעתם שווים יותר מאותו סכום הדולרים המדוייק שהמתחרה שלכם השקיע. 

 

הנגיעה האישית עדיין עושה את ההבדל. 

 

לנוכח השינויים האלו מותגים צריכים להתחיל להבין שכל חשיפה של הפוסט שלהם מול לקוחות פוטנצאליים, שעכשיו כל חשיפה עולה יותר ויותר כסף, צריכה להיות מנוצלת כדי להביא טראפיק איכותי לאתר שלכם. מהרגע בו הגולש מגיע לאתר שלכם, יש לכם תפקיד לעשות לו אקטיביציה - הרשמה לניוזלטר, קניית מוצר וכו'. 

 

הגולש שנמצא אצלכם ברשימת התפוצה או קנה אצלכם הוא ליד איכותי יותר מאשר זה שעשה לכם לייק בפוסט ותצטרכו לדוג אותו חזרה בפוסט הבא שלכם. ושם הפוקוס שלכם צריך להיות, בהמרת גולשים לרשימת תפוצה או לפחות ליצור מצב בו תוכלו להגיע חזרה ללקוחות שלכם גם אחרי שעזבו את האתר שלכם

 

 

 

 

 

 


התכנים הכי טובים שלנו אצלך במייל, לא תצטרף/י? בטח שכן!
אהבת את הפוסט? שתף ותן ערך גם לחברים ולקולגות שלך