אהבתם?
שתפו!

עגלת הקניות באתר מסחר אונליין - ארבעה דברים שאסור לכם לפספס

בניתם אתר מסחר רק כי למתחרים יש אחד כזה? כי מישהו "שמבין" אמר לכם שאתם יכולים להגיע כך לקהל חדש, שאינכם מגיעים אליו כיום בד"כ? אתם יושבים מול אתרכם הקיים ולא מבינים למה "המוני" הקניות שהובטחו לכם אינן מגיעות אליכם?

moreweb
28/06/2016

ישנן לכך מספר סיבות אפשריות. הנה ארבע בולטות במיוחד בהן:

 

• עבדתם נקודתית - אתר עסקי בכלל, ואתר מסחר אונליין במיוחד, אינם Stand alone. ההשקעה הגדולה שהשקעתם בהם עלולה להתגלות כפול גז בניוטרל, אם הם אינם חלק מהאסטרטגיה השיווקית והאסטרטגיה העסקית הארגונית ואינם עולים בקנה אחד עם התפישה הארגונית הכוללת. במידה ואינכם מוצאים את הידיים והרגליים בנבכי האסטרטגיות השונות, חברת ייעוץ אסטרטגי תמצא עבורכם את המוצא הנכון עבורכם בסבך הזה.


• אתם פונים לקהל הלא מתאים - בעוד פלחי שוק מסוימים (למשל, בני נוער) חשים באתרי קניות מקוונים בנוח ומתמצאים בהם באופן אינטואיטיבי, קהלים מסוימים מעדיפים לראות ולחוש את המוצר ולפגוש אישית את האנשים העתידים לספק להם שירותים. עם השנים, חלה התקדמות כוללת רבה במודעות ובלגיטימיות שמקבלים קניונים וחנויות מקוונות, אולם, עדיין לא ניתן לומר כי אתרי מסחר מקוונים פונים לבני הגילאים השונים מכל המגזרים במידה שווה. הפתרונות הנפוצים לעקוף את המחסום הפסיכולוגי כוללים את האפשרות להזמנה טלפונית, דפי "אודות" ו"אנשי צוות" מפורטים ומעוררי אמון וכד'.


• אינכם מספקים ללקוחות שלכם חווית משתמש (UX) אופטימלית
- אתם בוודאי יודעים כי ישנם אתרי קניות רבים בכל תחום. על מנת להפוך לאתר מועדף, האתר שלכם חייב להיות מתוכנן בצורת משפך אשר יוביל את הגולש המבקר בו מהמבחר הרחב של המוצרים והשירותים שאתם משווקים, בדרך הקצרה יותר האפשרית אל היעד הסופי - הקניה. מנוע חיפוש שאיננו מניב תוצאות מדויקות, דרישה להרשמה בטרם הקניה, מסכים קופצים שמסיטים את תשומת ליבו של הגולש מהמטרה שלשמה הגיע לאתר, מיעוט בדרכי תשלום - רק תבחרו באיזו דרך אתם מפספסים את הלקוח שלכם...


• אבטחה
- בעיה נפוצה וכואבת, אשר רוב בעלי החנויות והקניונים המקוונים נתקלים בה. פעם בכמה זמן, בעקבות ידיעה על פריצה למאגר נתונים באתר כזה, השוק נכנס לקיפאון קטן למשך תקופת-מה. לאבטחת אתר קניות יש שני רבדים חיוניים: הרובד הסמוי מהעין, בו הקונה איננו חש (האבטחה בפועל) והתחום הנראה לעין. מאחר ואבטחה (בדומה לצדק) לא רק צריכה להיעשות, אלא גם להיראות, מקמו במקום בולט באתרכם את הפרוטוקולים והתעודות בהם עושה האתר שימוש כדי להגן על הטרנזקציות בין הלקוח לאתר, להגן על מאגר הנתונים האישיים שמזין הגולש באתר וכן הלאה. אמנם לגולש אין דרך לוודא את קיומם בפועל, אבל אתר שמזייף נתונים כאלה ונתפס, ישלם ביוקר רב מבחינה תדמיתית.

 

לסיכום:
לאתרי קניות ישנם יתרונות רבים על חנויות פיזיות. שילוב בנייתם באסטרטגיות הארגוניות והקפדה על מספר כללים בסיסיים יסייעו לכם להפיק מהם את מרב התועלת.

 


התכנים הכי טובים שלנו אצלך במייל, לא תצטרף/י? בטח שכן!
קרא עוד על:
אהבת את הפוסט? שתף ותן ערך גם לחברים ולקולגות שלך