אהבתם?
שתפו!

5 כללים ליצירת חוויית לקוח משופרת

מאז ומתמיד היה הלקוח במרכז העניינים. אמירות כמו "הלקוח תמיד צודק" ליוו אותנו בדרכינו העסקית הרבה לפני שהרשת הפכה לזירת מסחר מוכרת וידועה, ולפני שכל אתר/אפליקציה/תוכנה עסקו בסוג של שיווק.

moreweb
17/08/2016

חווית המשתמש/הלקוח, אשר פרנסה אדריכלים ומעצבי פנים רבים במציאות, שיכפלה את עצמה לתוך הווירטואליה ומכתיבה כללי התנהלות מסוימים, אשר נוגעים לכל אחד מהממשקים איתם בא במגע הלקוח/המשתמש/הגולש, מאפליקציה קטנה שמוסיפה יישום לתפריט הקליק הימני של העכבר שלנו ועד למערכות כוללות וגדולות כמערכות עסקיות (CRM, ERP ודומות להן) או מחשוב ענן לעסקים.

 

הנה כמה מהבולטים בכללים אלה:

 

 

  • אל תניחו שהמשתמש "יודע" - ההנחה כי משתמש יודע משהו (או אמור לדעת משהו) עלולה להכשיל אתכם העת פיתוח יישום או בניית אתר. אם ישנן פונקציות חיוניות, דאגו להפוך אותן לברורות ככל שניתן, גם למשתמש שפוגש בפעם הראשונה את מה שפיתחתם או בניתם. טיפ זה נכון במידה שווה ליישום בטלפון הנייד, לאתר או תוכנה למחשב הנייח וגם לפלטפורמת מחשוב ענן לעסקים.

 

 

 

  • אל תתייחסו למשתמש כאל אוויל מושלם - כן, ברור שהמשתמש איננו שולט באתר או ביישום כמוכם, אבל לרוב המשתמשים ישנה רמת ידע וחשיפה טכנולוגית מסוימת, לכן, השתדלו למצוא את שביל הזהב בין יישום "למתקדמים בלבד" ליישום שיזלזל באינטליגנציה של המשתמש ויעליב אותו. תוכלו לעשות זאת על ידי הצבת אפשרות של הפעלה וכיבוי בלוני טקסט להסבר (ToolTips), כך שכל משתמש יוכל להחליט לבד על האופציה המתאימה לו.

 

 

  • אל תמציאו את הגלגל מחדש - משתמשים מעדיפים את המוכר והנוח להם, על פני חדשני ולא מוכר. לכן, השתדלו ליצור ממשקים קרובים ככל הניתן לממשקים המוכרים לגולש/משתמש, השתמשו בסמלים אוניברסאליים מוכרים (כ-V או X לסימון "כן" או "לא") וכדומה. אם אתם חשים כי אתם חייבים יצירתיות ושונות, תוכלו לנתב אותה למקומות חבויים יותר ביישום (כמו יכולות משופרות), בעוד הממשק עצמו חייב להיות אינטואיטיבי ומוכר למשתמש ככל האפשר.

 

 

  • השתמשו באלמנטים פסיכולוגיים ובהיכרות עם נתוני המשתמש הפוטנציאלי - אם ניקח אלמנט כזה, למשל, כיוון קריאה בשפת האם, נראה כי בעברית, אנחנו זורמים בקריאה מימין לשמאל, ולכן, מיקום לחיץ בצד שמאל התחתון של טקסט הכתוב בעברית יקל על המשתמש/הגולש קורא העברית לקבל תחושה של זרימה והמשכיות, בעוד שאצל קורא דובר לועזית, לחיץ הממוקם בצד ימין ישיג את האפקט הזהה.

 

 

  • תנו להדיוט לבחון את גרסת הבטא של היישום/אתר - קל מאד ליפול בפח בו בוני אתרים/מתכנתים/מפתחי תוכנה נופלים לעיתים קרובות, כאשר הם עצמם (או בעלי ידע דומה להם) בוחנים את תוצאות הפיתוח שלהם. מובן למדי כי בדיקות מסוג זה אינן אפקטיביות וחוץ מטפיחה עצמית על השכם הן אינן מפיקות שום תוצאה אובייקטיבית.

 

 

לסיכום:


כמו במציאות, גם בווירטואליה, לחוויית המשתמש ישנה חשיבות רבה בהחלטתו של המשתמש לעשות שימוש ביישום, באתר או במערכת שפיתחתם ובניתם. הפיכת חוויה זו לחיובית ומהנה ככל האפשר תבטיח כי המשתמש ימשיך להפיק ממנה תועלת גם בעתיד, ולא יעבור למתחרים, ברגע שאלה יציגו חלופה נוחה יותר.

 


התכנים הכי טובים שלנו אצלך במייל, לא תצטרף/י? בטח שכן!
קרא עוד על:
אהבת את הפוסט? שתף ותן ערך גם לחברים ולקולגות שלך