אהבתם?
שתפו!

מחשוב ענן

עידן האינטרנט פתח לכולנו את הדלת לעולם הגדול. פעם היינו יותר לוקאליים וכל קשר חיצוני היה נעשה בדרכים מסובכות שארכו המון זמן ולעיתים דרשו השקעה כספית משמעותית.

moreweb
26/02/2017

מחשוב ענן - moreweb

 

 

מאז ועד היום התפתחות הטכנולוגיה וההבנה האנושית בתחום הדיגיטלי ופתיחת הדלתות אל העולם באמצעות האינטרנט חשף בפני כולנו עולמות חדשים אשר עד כה היו חידה. אין ספק שבמהלך עשרים השנים האחרונות עברנו כברת דרך משמעותית בדרך ליצירת עולם גולבאלי או בשמו השני כפר גלובאלי.

 

שיתוף מידע בעידן הישן


בשנים הראשונות של האינטרנט והמחשוב שמירת נתונים הייתה אתגר גדול עבור לא מעט מוסדות ומשתמשי קצה, כולם כאחד נאלצו להשתמש במכשור אשר איפשר להם לשמר חומרים בין אם זה מהמחשב או דרך אמצעי מחשוב אחר. הארד דיסקים, גיבויים חיצוניים והמצאת הדיסק און קי איפשרו לאנשים להתנייד עם המידע שלהם מבלי לאבדו.

 

ענן כפתרון איחסון


• ענן ציבורי/עסקי - הינו ענן המשרת מספר רב של ארגונים. תמיד ימוקם אצל ספק הנותן שירות בתחום מחשוב ענן.


• ענן פרטי - משרת ארגון אחד ויכול להימצא בתוך הארגון או אצל ספק חיצוני.


בין אם מדובר בעסק קטן, גדול או בינוני, קיים הצורך לשמור על המידע, וזאת מפאת רגישות החומרים הקיימים ולשמרם לטווח זמן ארוך. בעידן החדש ניתן לייצר יחידת איחסון הממוקמת בבית העסק או לשכור את שרותיה של חברת ספק חיצונית המעניקה שירות של אחסון בענן או מחשוב ענן, תחום זה עלה בשנים האחרונות בצורה דרמטית היות ובעלי ארגונים ועסקים הבינו כי אין דרך אחרת להתמודד עם שמירת המידע שלהם.


שמירת מידע על גבי ענן הינה קלה ונוחה, וניתן להגיע למידע בכל זמן ומקום בצורה נגישה ופשוטה. שירות מאין זה הינו קריטי לכל אשר רוצה לאגור את הdata בדרך הקלה ביותר. ניתן לייצר גיבויים בכל נקודת זמן שבוחרים בה. בנוסף, המערכות מתממשקות עם שירות הענן ומעלות באופן אוטומטי.

 

יתרונות השימוש בענן


• אבטחה - מרבית החברות בארץ ובעולם לא יכולות וגם אין באפשרותן להגיע לכדי רמת אבטחת המידע המוצעת על ידי ספקי מחשוב ענן, אשר עוסקים בתחום מזה שנים רבות. לכן המידע המאוחסן על גבי הענן בטוח ביותר.


• ידע - ברגע שאתם משכירים גוף מקצועי, שירותים אלו מתבצעים כבר על ידי המומחים שלהם וזה חוסך ממשתמש הקצה את ההבנה והידע הדורשים.

 

• כסף - היתרון המשמעותי ביותר של מחשוב ענן הוא החיסכון הגדול בעלויות העסק. שימוש בענן חוסך לעיתים מבעל העסק את ההשקעה הראשונית הדרושה עבור הקמת חדר שרתים, כמו כן בעלויות הנלוות, כגון- גיוס עובדים לשם תפעול חדר השרתים.

 

מסקנות

 

מחשוב הענן כבר נוכח כאן והוא הופך משמעותי יותר ויותר בעולם המחשוב הפרטי והעסקי כאחד. לפני שאתם רוכשים שוב את הפתרונות המוכרים כגון כונן נייד או שרת לחברה חשוב מאוד שתבדקו היטב את האפשרויות העומדות לרשותכם בין כל ספקי שירותי הענן ולבדוק את יכולותם ויתרונתיהם מבחינת אבטחה וזמינות אל מול ההוצאה החודשית הכרוכה בלקיחה של שירות מאין זה.

 

 


התכנים הכי טובים שלנו אצלך במייל, לא תצטרף/י? בטח שכן!
קרא עוד על:
אהבת את הפוסט? שתף ותן ערך גם לחברים ולקולגות שלך