אהבתם?
שתפו!

5 דרכים להגדיל את זמן השהייה באתר

בעידן בו יותר ויותר אנשים מבלים את זמנם בפייסבוק ורשתות חברתיות אחרות, כך גם נעשה מאתגר יותר עבור בעלי אתרים להשאיר את הגולשים אצלם.

moreweb
17/07/2016

הנה חמש דרכים שבעזרתן תוכלו בכל זאת להגדיל את זמן השהייה באתר שלכם אפילו בזמנים כמו אלו:

 

כתיבת כתבות עומק עם מידע שלא מופיע באתרים אחרים


אנשים ברשת צמאים לצבור ידע חדש ומרענן מאתרים בהם הם מבקרים. לכן, תנו להם את מה שהם מבקשים והציעו כתבות ומאמרים עם מידע לא טריוויאלי. לדוגמה, "חמשת המאכלים שרק נראים בריאים" או "כיצד תוכלו לקדם את האתר הקטן שלכם בעצמכם ממש כמו הגדולים". נכון שמאוד קל להעתיק ולשכתב את מה שיש באתרים אחרים, אבל לפעמיים קל לנו לשכוח שהמאמרים שאנחנו כותבים צריכים לעניין גם בני אדם ולא להיות עריכה או הגשה מחדש של מה שכבר כתוב ברחבי האינטרנט.


איך כל זה בדיוק משפיע על זמן השהייה באתר? ברגע שהקורא נתקל במאמר שהוא לא קרא לפני כן, הרצון שלו לקרוא עד הסוף את המאמר ולהעמיק בו גדל משמעותית.


בדקו שהאתר חף מתקלות טכניות


אין דבר שמבריח את הגולשים החוצה כמו תקלות טכניות באתרים: החל מאתרים שעולים לאט מאוד ועד לאתרים לא יציבים שמציגים הודעות שגיאה בשלב כזה או אחר. לא רק שזה יכול להזיק בהקשר של קידום אתרים בגוגל אלא גם פוגם משמעותית בחווית המשתמש. קודם כל בדקו שהאתר שלכם לא כזה, ואם הוא כן כזה, בדקו היכן בדיוק הבעיה ותקנו אותה.


למשל, אם לא הגדרתם עמודי שגיאה ידידותיים למשתמש כמו עמודי 404 שלא מציגים סתם הודעת שגיאה, אלא מפנים את הגולש לעמוד הבית או חיפוש באתר, עשו זאת כעת. אל תשכחו לבדוק כל תרחיש אפשרי, החל מכזה שבו הגולש נכנס לאתר וגולש בכמה עמודים סטאטיים, ועד לכזה שבו הוא מנסה לבצע רכישה ומקיש את פרטי התשלום שלו בצורה לא נכונה (מקום שבו הרבה אתרים נופלים).


שפרו את השימושיות של האתר


אפשר לכתוב ספרים שלמים על שימושיות של אתרים, אבל בגדול, מדובר בידידותית שלו כלפי המשתמשים : לדוגמה, יצירת טפסים ברורים יותר שקל להבין מה למלא בהם, הפיכת התפריטים לפחות עמוסים, שימוש בשפה שלמשתמשים קל להבין אותה. (לדוגמה, במקום "הקלד מילת חיפוש", אפשר לרשום "מה אתה רוצה למצוא?" או "מה אתה מחפש?".). כל אלו יוצרים תחושה שהאתר "חם" יותר כלפי המשתמשים שלו והזרימה של הפעולות השונות באתר היא יותר טבעית. לכן, אין פלא שהגולש ירצה להישאר יותר זמן באתר שכזה. להרחבה בהקשר הזה קיראו את המאמר שלנו: האם האתר שלכם עומד במבחן ה-8 שניות.


הקפידו לתאר את מה שיש באתר בצורה מדויקת כבר בתוצאות החיפוש


מלבד העובדה שהכותרת (Title) והתיאור (Description) של כל עמוד צריכים לכלול את מילות המפתח העיקריות עליהן אתם רוצים לקדם כל דף באתר, עליהם להיות באמת תיאוריים ולתאר לגולש את מה שהוא יכול למצוא בדף. לכן, אם כתבתם בתיאור הדף "סקירה מעמיקה של שוק המשכנתאות כיום" ובדף עצמו יש רק כמה פסקאות כלליות, אל תצפו שהגולש יישאר באתר זמן רב... אל תשכחו גם שרושם ראשוני קובע, ואם הגולש לא מצא את מה שהוא מחפש בדף הראשון, סביר להניח שהוא יסיק גם ששאר האתר לא מושקע וימשיך לאתר אחר.


הפכו את האתר לרספונסיבי אם הוא עדיין לא כזה.


הזכרנו כבר תקלות טכניות כאחת הסיבות העיקריות לכך שגולשים בורחים מהאתר, אבל לא הזכרנו ספציפית את ההתאמה של האתר שלכם למובייל, שהיא חשובה מאוד בעידן בו מרבית הגלישה ברשת נעשית מטלפונים חכמים. אם תנסו להציג אתר רגיל על מכשיר חכם, סביר להניח שתצטרכו לגלול את המסך לצדדים שונים או להקטין את התצוגה כדי למצוא את מה שאתם מחפשים. גם הטקסט בדרך כלל יהיה קטן מדי ולא נוח לקריאה. לעומת זאת, אתר רספונסיבי (אתר מותאם) מתאים את עצמו למכשירים ניידים באופן אוטומטי ולכן הוא מוצג ברוחב המתאים ועם טקסט בגודל שמאפשר קריאה נוחה גם על המסך הקטן של הסמארטפון.


עוד על רספונסיביות:

 

התאמה של אתר קיים לתצוגה סלולארית היא לא תמיד פשוטה, אבל בהחלט משתלמת. אם אתם רוצים לבדוק עד כמה האתר שלכם עונה על הדרישות, תוכלו להשתמש בטסטר של גוגל.

 


התכנים הכי טובים שלנו אצלך במייל, לא תצטרף/י? בטח שכן!
קרא עוד על:
אהבת את הפוסט? שתף ותן ערך גם לחברים ולקולגות שלך