אהבתם?
שתפו!

איך תבנו ניוזלטר שיווקי שלקוחות אוהבים

ניוזלטר הוא אפיק השיווק היעיל והרווחי ביותר. יותר מהרשתות החברתיות ויותר משלטי חוצות. מהם האלמנטים של אימייל מכירתי מוצלח? איך לגרום ללקוחות שלכם לאהוב את השיווק שלכם? 6 דברים שאפשר להתחיל ליישם כבר בניוזלטר הבא שלכם

רועי פוברצ'יק
17/07/2013

אם נסתכל על הערוצים הדיגיטליים שנתפסיים כפופולאריים ביותר בעיניי הלקוחות שלכם, רוב הסיכויים שנראה שלוש רשתות עיקריות:: פייסבוק, טוויטר ולינקדין. הם נמצאים בהם רוב היום, מדברים עם חברים וחולקים את התכנים האהובים עליהם. אז שם אנחנו צריכים להיות נכון? רק כנקודת פתיחה.

 

לשיווק ברשתות חברתיות יש שתי בעיות עיקריות, הראשונה היא שמדובר בנדל"ן שהוא לא שלכם. בכל רגע נתון צוקרברג וחבריו יכולים לסגור את העמוד שלכם, להחליט שהם סוגרים את השירות או פשוט להתחיל לגבות עליו דמי-מנוי חודשיים שלא תוכלו לעמוד בהם. הבעיה השניה היא שמדובר בנדל"ן רועש וצפוף במיוחד.

 

תחשבו על כמות הסטטוסים, פרסומות והודעות שהלקוחות הפוטנציאליים או הקיימים שלכם צריכים לסנן כשהם מבלים באחת מהרשתות החברתיות האהובות עליהם. גם ככה קשה לכם להגיע אליהם וגם אם כבר הגעתם לעיניים שלהם, המלחמה על תשומת הלב היא ענקית. יש דרך אחרת.

 

דיוור אלקטרוני: כולם מכירים, לא כולם יודעים איך

 

אימייל מרקטינג או ניוזלטר חודשי הוא הסוד הגלוי - שמור ביותר של כל קמפיין מצליח. הוא סוד גלוי כי לא חסרים אנשים שיטיפו לכם על הביצועים והיעילות של שיווק באימייל, בנוסף מדובר באחת השיטות הוותיקות ביותר. בו-זמנית הוא סוד שמור, כי מעט מאוד מהמשווקים יודעים להשתמש בו כראוי, או פשוט עוד לא התנסו בו מספיק כדי להנות מהתוצאות המצוינות שהוא מביא.

 

הסיבה שניוזלטר הוא אפיק שיווק מוצלח כל כך טמונה בשלושה גורמים - אתם יכולים להיות בטוחים (כמעט ב-100%) שהאימייל מגיע לעיניים שלהם. השני הוא שההתנהגות שלנו מול תיבת המייל היא שונה מאשר בפייסבוק. אנחנו מוכנים לתת יותר תשומת לב למידע שמגיע אלינו, כלומר, יש למייל שלכם יותר סיכוי להיקרא. השלישי הוא הקאצ' האמיתי. לקוח שנתן לכם את האימייל שלו הוא לקוח שכנראה קנה אצלכם או מוכן לדרגת קירבה גדולה יותר מאשר הלקוח הרנדומלי בפייסבוק. במילים אחרות - הוא מביע עניין חזרה בכם ובתכנים שלכם.

 

ברוכים הבאים לאימייל מרקטינג.

 

אז אם נכנסתם לתחום הניוזלטרים או האימייל מרקטינג הסיכויים פועלים לטובתכם, אבל כמו שאמר הדוד של ספיידרמן - עם כוח גדול מגיעה אחריות גדולה". מכאן והלאה, איכות המכירות שלכם תלויה בכם. כמו שהלקוח הפוטנציאלי שלכם מביע בכם אמון, אתם עכשיו צריכים להצדיק את עצמכם עם אימיילים מצוינים.

 

6 אלמנטים לאימייל מכירתי מוצלח

 

1. כותרות, כותרות, כותרות - מה הדבר הראשון שאתם סורקים את תיבת האימייל שלכם? נכון, כותרות ( או שורת הנושא, מדובר באותו דבר). אפשר להתווכח שעות אם עדיף כותרת ארוכה או קצרה, יש מחקרים שיוכיחו ככה ויש כאלו שיכיחו לכיוון השני, מה שבטוח הוא שהעקביות בכותרות היא המפתח. תדאגו לפתח סגנון ייחודי משלכם בכותרות שתמיד יזוהה איתכם. אם זה סגנון הכתיבה, שימוש במילים מסוימות או מבנה הכותרת. יש דבר אחד יותר חשוב מעקביות וזה המענה לשאלה - "איך זה עוזר לי?" או "למה לי לפוח את האימייל הזה?". זה מה שהלקוח שלכם חושב לעצמו כשהוא קורא את שורת הנושא שלכם. תוודאו שאתם תמיד עונים על השאלה הזו.

 

2. המגע האנושי - אני לא צריך לספר לכם שאנשים מעדיפים לדבר עם אנשים ולא מכונות נכון? תדאגו שהמיילים שלכם יהיו כתובים בנימה אישית, גם מבחינת ההתייחסות שלכם למותג שלכם "אני / אנחנו" וגם כשאתם מדברים אל הלקוח שלכם. תדברו אליו בגובה עיניים ובאותה טון שהייתם משוחחים עם חבר.

 

3. עקביות - בני אדם מסתמכים על הרגלים. תנסו להיות עקביים בזמני שליחת המיילים שלכם. לכתוב את זה בצורה יותר ברורה? אל תשלחו שבוע כן, שבועיים לא, שבוע כן, שבוע כן, שלושה שבועות לא. יותר ברור? אין בעיה עם להחליט ששולחים פעם בחודש - אבל תדאגו שזה יהיה תמיד אותו יום או אותו תאריך בחודש. תהיו עקביים בתאריכי השליחה, בסגנון הכתיבה שלכם, סוג התכנים שאתם שולחים. עקביות היא מילת מפתח חשובה מאוד. עקביות היא גם הדרך שבה הלקוחות שלכם ילמדו לסמוך עליכם ולבסס את האמון שלהם בכם. אמון הוא אלמנט חשוב בבניית קהילה ושיפור אפיק המכירה.

 

יותר מ-60% מהמיילים נפתחים במובייל. קרדיט: freedigitalphotos.net

 

4. קריאה לפעולה - אתם לא יכולים לצפות לשפר את ביצועי האימייל שלכם או להגדיל את המכירות שלכם מבלי לנסח קריאה לפעולה בצורה ברורה נכון? תדאגו שהקריאה לפעולה שלכם תהיה קצרה, ברורה, פשוטה ומעודדת פעולה. אל תהיו ביישנים אבל גם אל תהיו גסי רוח. תדאגו שהקריאה לפעולה תהיה בולטת בצורה כזו או אחרת משאר הטקסט ולא ישאיר ללקוחות שלכם התלבטות לגבי מה הצעד הבא שלהם.

 

5. בלי עיצוב מורכב - בשירותים כמו Outlook ו- Gmail, הקורא צריך לאשר את טעינה הגרפיקה עבור כל אימייל בנפרד. כלומר, יכול להיות שיש לכם עיצוב מדהים, אבל הקורא לא מאשר את הצגת התמונות. כלומר, הוא רואה רק את הטקסט שלכם - תוודאו שהטקסט מעביר את המסר בצורה ברורה גם מבלי להישען על עיצוב מתוחכם. הטיפ הכי טוב הוא לעשות Preview למייל שלכם בפורמט של plain html ולראות האם הוא עדיין נראה, נשמע ונקרא טוב.

 

6. תחשבו מובייל - מעל ל-60% מהאימיילים בעולם נפתחים דרך מכשיר המובייל. האם האימייל שלכם נקרא טוב במובייל? תוודאו שהתבנית בה אתם שולחים ומעצבים את האימייל שלכם מתאימה גם לסמארטפונים. לכן העדיפות תמיד תהיה לתבניות רספונסיביות, מיילים עם מעט מאוד תמונות, טקסט יחסית קצר ולשמור על תבנית של טור אחד ולא שניים.

 

חשוב לזכור שהלקוח שלכם סמך עליכם כשהוא נתן לכם את האימייל שלו, אל תזלזלו בזה אף פעם. אל תציפו את הלקוחות שלכם במיילים, אל תשלחו להם דברים לא רלוונטיים ובעיקר, לעולם אל תבגדו באמון שלהם מבחינת פרטיות וסודיות. כל עוד תשמרו על החוקים האלו, מערכת היחסים עם הלקוחות שלכם עומדת להשתפר פלאים. 


התכנים הכי טובים שלנו אצלך במייל, לא תצטרף/י? בטח שכן!
אהבת את הפוסט? שתף ותן ערך גם לחברים ולקולגות שלך