אהבתם?
שתפו!

בניית אתר מותאם למובייל

הנתונים המרתקים מלמדים על מגמה ברורה ועקבית של שינויים בהרגלי הגלישה. הגולשים היום יכולים לבקר באתר במחשב הנייח ולאחר מכן, ואולי אף במקביל, לבקר בו באתר המותאם למובייל. לכן כדי להיענות להרגלי הגלישה כיום צריך לספק לגולשים חוויה מותאמת למכשיר שבו הם נמצאים

moreweb
02/03/2015

עד כמה השתלטו הסמארטפונים על חיינו? הנה ממצא אחד שימחיש את המגמה היטב: היקף הגלישה במובייל עקף את הגלישה במחשבים הנייחים.

 

מה זה אתר מותאם למובייל?

 

המטרה בהתאמת האתר לגלישה במובייל היא פשוטה: להעניק למבקר את החוויה הנוחה ביותר לגלישה באתר מכל היבט אפשרי - ניווט, קריאה מותאמת למסך, דפדוף וגלילה אינטואיטיבים. כל הפעולות האלה צריכות להתבצע ביעילות במגוון רחב של מכשירים, החל מהמחשב במשרד, דרך המחשב הנייד ועד כל סוגי הטלפונים החכמים.

 

כאשר האתר מותאם למובייל הוא מוצג בצורה האופטימלית במסך הנייד, ובהתאם גם במחשב נייח או נייד. בעלי האתר מנהלים אתר אחד בלבד שמשנה את התצוגה שלו אוטומטית בהתאם למסך ולמכשיר. בעזרת ההתאמה הגולש מקבל תמיד את החוויה הנוחה ביותר במכשיר שבו הוא נמצא.

 

בואו לקרוא איך לתכנן אתר מותאם למובייל

 

המדיניות הברורה של גוגל

 

הטלפונים הניידים נמצאים איתנו כבר כמה שנים טובות, אבל בשנה האחרונה ניתן הסימן המכריע לכך שאתרים חייבים להיות מותאמים למובייל. את הסימן נתנה, מי אם לא, גוגל.

 

גוגל ממליצה לבעלי אתרים להתאים את האתרים שלהם למובייל. החברה לא הסתפקה בהצהרה כללית בנושא, אלא החלה לנקוט במדיניות שיטתית שמטרתה להוביל את הרשת לאמץ את ההתאמה למובייל כסטנדרט. כיום מעניקה החברה עדיפות לאתרים מותאמים למובייל באלגוריתם תוצאות החיפוש שלה.

 

גוגל לא מסתפקת רק בגישה חיובית המעודדת בעלי אתרים לבצע את ההתאמה. בתחילת השנה החלה החברה לשלוח הודעות אזהרה למנהלי אתרים לתקן בעיות בעמודים שנמצאו בהם בעיות בתצוגה במובייל. אם העמודים לא יתוקנו, הזהירה החברה, הם ייפגעו בתוצאות החיפוש במובייל.

 

בהתאם לשיטת העידוד והאזהרות של החברה, אתרים שרוצים להשיג תוצאות בגוגל לאורך זמן, צריכים לאמץ את הגישה המוצהרת וחסרת הפשרות של החברה, והיא לספק לגולשים חוויה מותאמת למובייל.

 

בניית אתר מותאם מובייל בהחלט מעודדת גלישה באתר - moreweb

 

הגולשים נוטשים אתרים לא-מותאמים

 

לא צריך להסתפק בשיטת הגזר והמקל של גוגל כדי להבין את הצורך בהתאמה למובייל: הגולשים מראים בדיוק את ההעדפות שלהם, והן חד-משמעיות.

 

מחקרים מראים ש-40% מהגולשים בסמארטפון ינטשו את האתר מיד אם הוא לא מותאם למובייל. וכשהם נוטשים את האתר הם פונים בדיוק למקום שבו בעלי העסקים לא רוצים שהם יגיעו אליו - אל המתחרים.

 

הגלישה באתר מותאם למובייל לא עוצרת רק בנוחות אלא גם במוניטין של החברה. סקר בקרב גולשים מצא ש-48% מגולשים שמגיעים לאתר שאינו מוצג היטב במובייל יראו בכך אינדיקציה לעסק שאינו מתחשב בלקוחות שלו.

 

סט הכלים החדש של האינטרנט

 

בניית אתרים מותאמים למובייל הופך להיות מצרך חובה באינטרנט. גוגל מעדיפה אותו, הגולשים מצביעים ברגליים, והתוצאות העסקיות מלמדות על יתרונות מובהקים באתרים מותאמים.


התכנים הכי טובים שלנו אצלך במייל, לא תצטרף/י? בטח שכן!
קרא עוד על:
אהבת את הפוסט? שתף ותן ערך גם לחברים ולקולגות שלך