אהבתם?
שתפו!

איסוף מידע לפעולות שיווקיות ברשתות החברתיות - ביג דאטה

כל מי שנכנס לרשתות חברתיות ובפרט לפייסבוק, הרשת החברתית המובילה כיום, יכול לראות פרסומות שונות אשר עולות לו בפיד

moreweb
17/08/2016

מבט אחד על אותן פרסומות מגלה שני דברים מעניינים, ראשית, הפרסומות שייכות לחברות או לאתרים שהגולש ביצע חיפוש בנושאים שלהם ברשת או אפילו נכנס קודם לכן לאתר שלהם, וכן הפרסומות פונות אליו בצורה ייחודית.


זה מעלה לא מעט תהיות לגבי פרטיות ונושאים אחרים, אך זה גם מעלה את השאלה כיצד בדיוק אותן חברות יודעות כיצד לפנות ולמי, כיצד הן יודעות איך לבצע פעולות שיווקיות מסוג זה ומסוגים אחרים ברשתות חברתיות. התשובה לכך היא מאוד פשוטה, הן אוספות מידע, יודעות כיצד לקטלג ולתעדף אותו ובבוא העת יודעות איך להשתמש בו בצורה נכונה. איך הן עושות את זה? באמצעות מערכות ביג דאטה.


מערכות ביג דאטה, כידוע הן מערכות ששומרות את המידע שנאסף בכל חברה, ומאפשרות לבנות בסיס נתונים באמצעותו אפשר לעבוד. אותו בסיס נתונים ניתן לסידור על פי קטגוריזציה מסוימת עם יכולת תעדוף לפרטים מסוימים. כך כשחברה רוצה להשתמש במידע מסוים, היא לא צריכה לעשות הרבה, כל מה שעליה לעשות זה לבחור את הנתונים איתם היא רוצה לעבוד, לקחת את הפרטים של הפרטים, וליצור על פי האפיונים שלהם פעולות שיווקיות שיכולות להתאים להם ספציפית. זה היתרון של מערכות ביג דאטה, וזה למעשה היתרון הגדול של המחשבים והאינטרנט, עצם העובדה שאפשר לפעול בצורה ממוקדת לקהל ספציפי.


מדוע משתלם להשתמש באיסוף מידע לפעולות שיווקיות


כאמור, מערכות ביג דאטה מאפשרות לנו להשתמש במידע אודות גולשים על מנת ליצור עבורם פעולות שיווקיות מסוימות. זה משתלם לנו לבצע את האיסוף הזה, אשר אגב מתבצע בדרכים שונות, החל ממעקב אחר הרגלי הגלישה והצריכה שלהם, הרגלי החיפוש, סקרים, מחקרים, נתונים אודות מכירות, ועוד.


כשאנחנו יכולים ליצור פעולה שיווקית מסוימת ממוקדת לגולש, אנחנו מגדילים את הסיכוי שלו להיחשף אלינו. ניקח למשל פעולה שיווקית שמיועדת לחשוף את הגולש למבצע חדש בנושא תיירות. אם נציע את זה לקהל הרחב, הרי שנפספס את העיקר בשתי נקודות, ראשית, הפעולה תיחשף בפני גולשים שזה לא אפקטיבי עבורם, שנית, כידוע כל פעולה שיווקית לא נחשפת בפני כל הגולשים אלא בפני אחוז מסוים, ייתכן מאוד שדווקא מי שאנחנו רוצים שייחשף לפעולה, לא ייחשף ולא ייהנה מהמבצע.


לעומת זאת, אם נאסוף את המידע בצורה חכמה, נדע לעשות בו שימוש ונפנה אך רק לאותו קהל, גם נחשוף אותו לאחוז קטן אך ממוקד, קבוצה של אנשים שאכן זה מעניין אותם, וגם נגדיל את הסיכויים שהם אכן יבצעו פעולה. בכך הסיכוי שלנו למכור את המבצע, הוא הרבה יותר גדול. לכן משתלם לאסוף מידע ולהשתמש במערכות ביג דאטה לפעולות שיווקיות.


התכנים הכי טובים שלנו אצלך במייל, לא תצטרף/י? בטח שכן!
קרא עוד על:
אהבת את הפוסט? שתף ותן ערך גם לחברים ולקולגות שלך