אהבתם?
שתפו!

איך יחסי ציבור ברשת יעזרו לכם בקידום האתר בגוגל

הקמתם עסק חדש? רוצים לפרסם אותו ברשת? היעזרו בחברת יחסי ציבור

moreweb
12/03/2017

יחסי ציבור לקידום האתר - moreweb

 

 

עולם השיווק ברשת מונה אפיקים רבים. קידום אורגני במנועי החיפוש, קמפיינים ממומנים בפייסבוק וגוגל, ניהול דף עסקי ברשתות החברתיות (לאחרונה גם אינסטגרם איפשרה את האופציה של שימוש בפרופילים כעסקיים) ועוד. טעות נפוצה שבעלי עסקים רבים עושים, היא המחשבה כי התמקדות רק באפיק אחד יספק להם את הסחורה. בעוד שבעלי עסקים ללא אתרים בהחלט יכולים ליהנות מחשיפה נאה בפייסבוק, סביר להניח שאם היה אתר ממוקד מכירות שמשלים את הפעילות ברשת החברתית, התוצאות היו אף טובות יותר. על מנת ליצור מעטפת שלמה שמספקת תוצאות מקסימליות, חשוב מאוד להתמקד בכל האפיקים, שכן כל אחד מהם תורם בצורה עקיפה לשני. למשל- אם יש לי אתר מכירות בו אני מוכר מוצרים, פעילות בדף העסקי בפייסבוק או אינסטגרם יכולה להביא לכך שאנשים יחפשו את האתר שלי. יותר מזה, אני יכול להפנות דרך הפייסבוק אנשים ישירות לשם. לכן הקורלציה בין כל האפיקים היא חשובה.

הדבר אינו שונה כאשר מותג שוכר את שירותיו של משרד יחסי ציבור המכוון דיגיטל. כל סוג של יחסי ציבור ברשת יכול לתרום לקידומו של האתר בגוגל. לפני שניגע בדרכים בהם זה יכול להתבצע, חשוב מאוד להבין מדוע קידומו של אתר הוא הכרחי.

 

חשיבות השימוש בקידום אתרים אורגני

כאשר עסק מסויים בונה אתר, הוא מקבל כתובת ייעודית לאתר. בשלב הראשון לפחות, הדרך היחידה (אם נתעלם מהפניות מרשתות חברתיות) למצוא את האתר, היא דרך הקלדת הכתובת המלאה. עכשיו נסו להיזכר אתם, מתי היתה הפעם האחרונה שהקלדתם כתובת שלמה ולא חיפשתם את מה שאתם רוצים בגוגל. יותר מזה, אם אתם לא מותג ידוע שאנשים יחפשו אותו בצורה מכוונת, אלא רוצים להופיע בתוצאות החיפוש כאשר גולש מקליד שאילתת חיפוש הקשורה לאחד המוצרים שלכם, בלי קידום אורגני, כנראה ואין לכם סיכוי להופיע. נניח ואתם בעלי חנות למכירת תכשיטים ואתם רוצים למכור תכשיטים לגברים. אתם רוצים שמי שיקליד "תכשיטי גברים" יראה את האתר שלכם, נכון? לכן, אתם חייבים להופיע לגולש מול העיניים ובכך לחשוף את המותג שלכם אליו. ללא קידום אורגני המתחרים שלכם יעקפו אתכם.

 

שילוב יח"צ עם קידום אתרים

יחסי הציבור למותג שלכם תורמים לקידום האתר כך: חברת היח״צ, למעשה, דואגת לנראות שלכם ברשת, היא אחראית לייצר שיח עליכם, לנסות ליצור אזכורים במקומות רלוונטים שבהם הגולשים שלכם מסתובבים וצריכה לחשוף את התכנים שלכם בפני קהל היעד. בכל אחד מהמהלכים שהיא מבצעת על מנת לחשוף אתכם, היא תמיד יכולה להפנות לאתר שלכם - מה שיעזור לו להתקדם. אם זה דרך פייסבוק, אז להפנות גולשים שיבקרו באתר (מה שמעיד על אתר פעיל, וכל עוד הגולשים לא נוטשים במהרה, מראה לגוגל שיש עניין באתר). במידה והחברה יצרה קשר עם אתר אחר אפשר לקבל ממנו קישור (קישור מאתר חזק מראה סמכותיות לגוגל, מעבר לזה הקישור יביא לעוד אנשים) וכמובן כל עוד אנשי היח״צ ידאגו לפמפם את המותג שלכם ויגרמו לאנשים לחפש אותו, התנועה תאותת לגוגל שיש כאן אתר מעניין שיש לו קהל ושווה לקדם את התכנים שמופיעים בו.

 

לסיכום

כמו בכל דבר הקשור בקידום האורגני, גם כאן מדובר בתהליך שלוקח זמן, אבל ללא ספק כל יחסי ציבור ברשת הם חיוביים ומביאים תנועה לאתר, האתר בעקיפין יוכל להתקדם עם הזמן בתוצאות החיפוש.

 


התכנים הכי טובים שלנו אצלך במייל, לא תצטרף/י? בטח שכן!
קרא עוד על:
אהבת את הפוסט? שתף ותן ערך גם לחברים ולקולגות שלך