אהבתם?
שתפו!

עומדים לפתוח עסק אינטרנטי? כך תגדילו את הסיכוי שהוא יצליח

קבלו מאיתנו טיפים שיעזרו לכם בתחילת דרככם

moreweb
10/10/2017

זירת המסחר הכי חמה היום נמצאת ברשת האינטרנט וכולם נתקלו בזמן כזה או אחר בסיפורי הצלחה של אנשים שמצאו את עצמם פותחים עסק עצמאי ומרוויחים בענק. אז האם זה באמת כל כך קל להצליח, או שאולי אנחנו רק שומעים על אלו שבאמת מצליחים?!


הדבר הראשון שצריך לדעת הוא שיש הרבה מאוד סוגים של עסקים אינטרנטיים: יש את אלו שבונים אתר אינטרנט ומוכרים דרכו מוצרים באופן ישיר, יש את אלו שמשתמשים בפלטפורמה כמו של אמאזון (שמספקת את התשתית הנדרשת לשינוע והובלה של המוצרים) ויש את אלו שאוהבים את השוק התחרותי של מכירות פומביות ב-ebay.

 

עבודה מסביב לשעון

לא משנה איזה עסק אתם רוצים לפתוח, זכרו שעסקים אינטרנטיים קשה מאוד לנהל בשלט רחוק וצריך להיות עם היד על הדופק. מי שמתגאה בכך שהוא עובד רק שעתיים ביום, לא מגלה לכם כנראה שבמשך כמה חודשים טובים הוא עבד מסביב לשעון והוא עדיין בודק את העסק בסמאטרפון כל חצי שעה...

 

בנו תכנית עסקית

כמו בכל תחום מסחר, בניית התכנית העסקית היא צעד שאי אפשר לזלזל בו. בניית תכנית עסקית לעסק אינטרנטי תכלול בדרך כלל את השלבים הבאים:


• מה האתר מוכר והאם יש לו ערוצי רווח משניים (לדוגמה, הצגת מודעות)
• מיהו קהל היעד העיקרי שעשוי לבקר בו ואיפה הוא ממוקם מבחינה גלובאלית
• ניתוח מתחרים : מיהם האתרים המובילים בשוק או פלטפורמות מתחרות, באילו תחומים הם חופפים לנו?
• כיצד נשווק את האתר בהתאם לקהל היעד שהגדרנו בסעיף הקודם : האם נתרכז במדיה חברתית, מודעות בגוגל או קידום אורגני?
• מהו התקציב שעומד לרשותנו וכיצד נחלק אותו בין שלבי ההקמה, התחזוקה השוטפת והשיווק?
• מבנה העסק: מה תהיה חלוקת התפקידים בעסק, האם הוא יהיה מוגדר כעוסק מורשה, חברה או שותפות?

 

עזרה מקצועית

לעיתים נצטרך לפנות לאנשי מקצוע שיעזרו לנו בבניית התכנית העסקית. לדוגמה, ייעוץ פיננסי מקצועי יכול להבהיר לנו אם לאתר יש סיכוי גבוה להחזיר את ההשקעה, ואם כן, מתי פחות או יותר זה צפוי לקרות.

מצאו תשתית טובה (או שותף) לבנות עליהם.

 

לעסקים באינטרנט יש פן טכנולוגי מובהק, אפילו אם אתם בונים את העסק שלכם על פלטפורמה שמיליוני אנשים משתמשים בה, עדיין צריך לדעת איך לקרוא את הנתונים ולהבין אותם במטרה להוציא מהם תובנות.
לכן, אם אין לכם ניסיון בניהול עסק אינטרנטי או שאתם מעדיפים לסגור עניינים ועסקאות במקום לשבת שעות מול מסכים, אחד הדברים היותר מומלצים שאתם יכולים לעשות הוא לבחור בשותף עם הרבה מוטיבציה שאוהב טכנולוגיה, כזה שילך אתכם באש ובמים, ולא לסמוך רק על עובדים שכירים שהיום הם פה ומחר הם שם...
כמובן שחשוב מאוד להגדיר את חלוקת התפקידים ביניכם בחוזה בהתאם לפרטי התכנית העסקית.

 

קחו אוויר

כפי שכתבנו, בניית עסק אינטרנטי היא לא עניין של יום יומיים וצריך להיעזר בהרבה סבלנות. אחת הטעויות הנפוצות היא לבצע הרבה שינויים לא עקביים מכיוון שלא מקבלים את התוצאות הרצויות. בשביל לבדוק אם דברים באמת עובדים, צריך לבדוק אותם על פני כמה שבועות לפחות. במידה ומדובר בקמפיינים ממוקדים כמו עמודי נחיתה, אפשר לבצע רוטציה של כמה גרסאות במקביל, מה שנקרא גם A/B Testing.


בהצלחה!

 

 


התכנים הכי טובים שלנו אצלך במייל, לא תצטרף/י? בטח שכן!
קרא עוד על:
אהבת את הפוסט? שתף ותן ערך גם לחברים ולקולגות שלך