אהבתם?
שתפו!

הדוגמנים החדשים של המוצרים שלכם הם הלקוחות שלכם

יותר ויותר קמעונאים ואתרי מסחר אלקטרוני מגלים שהצפה חכמה של תמונות אינסטגרם של הלקוחות והמוצרים שלהם באתר עוזרים לעלייה במכירות. כבר הצטרפתם לטרנד?

מור נחמני
06/06/2013

רוב המותגים נעזרים בימינו במדיה החברתית כאמצעי שיווק כלפי חוץ ומשתמשים בסטטוסים ותמונות כדי להגיע ללקוחות חדשים דרך רשתות כמו פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם. המותג מייצר תוכן ושולח אותו דרך הרשתות החברתיות במטרה למשוך את תשומת לב הלקוחות הקיימים ולהביא לקוחות חדשים.

 

אבל יש גם כיוון שני: מודל שמתחיל לצבור תאוצה הוא מינוף התכנים שהלקוחות הקיימים שלכם מעלים לרשתות החברתיות כSocial Proof וקידום המוצרים שלכם בעזרתם. כלומר, שימוש בתמונות/סטטוסים/ציוצים שגולשים העלו בהקשר של המוצרים שלכם ברשתות החברתיות בצורה אינטגרטיבית בתוך אתר מסחר אלקטרוני.

 

דוגמה אחת היא רשת Lululemon, אשר מוכרת בגדי ספורט יוקרתיים ומתמחה בריצה, יוגה ובכללי, ממותגת לכיוון החיים הטובים.

 

thesweatlife

תייגו #theswetlife ותופיעו בעמוד המוצר של lululemon

 

החברה מבקשת מלקוחות שלה שיצלמו תמונות של עצמם עם מוצרי החברה באינסטגרם ויתייגו בתגית מסויימת (hashtag) – והתמונות יופיעו מייד באתר האינטרנט. יותר מזה - התמונות יופיעו בדף המוצר הרלוונטי. הלקוחות הופכים להיות הדוגמנים של המוצרים שלכם.

 

למרות שאנחנו רגילים תמיד לראות דוגמנים מציגים את הבגדים או משתמשים במוצרים – דווקא לראות את המוצרים בידי אנשים "רגילים" מעורר הזדהות עמוקה יותר עם המוצר ומגדיל הסיכויים לרכישה.

 

המספרים

 

מחקרים ומדידות שבוצעו ודווחו באתרי מסחר גדולים מדברים על כך שאחוז הגולשים שבצעו רכישה מתוך אלו שבצעו אינטרקציה עם תמונות גולשים גדול פי 2 עד 3 מאשר גולשים שלא ביצעו אינטרקציה כזו. ההבדל הגדול נובע מהעובדה שהלקוח נחשף לשימוש הרבה יותר פרקטי של המוצר מאשר על דוגמן. הוא יכול לדמיין את עצמו משתמש במוצר יותר ממה שדמיין בעבר. גולש כזה יהיה בעל נטיה מובהקת לחקור, לבדוק ולהשוות ואינטרקציה שלו עם תמונות גולשים הופכת אותו לבשל הרבה יותר לבצע החלטת קניה.

 

היום קמעונאים ומותגים רוצים חיבור יותר ויותר ישיר (direct engagement) ללקוחות שלהם ובתמורה הלקוחות מצפים שהמותג יהיה מחובר (engaged) ומגיב.

 

זה נכון במיוחד לקהל הצעיר שנולד לתוך עולם שבו מתקשרים אחד עם השני באמצעות תמונות, תגיות והודעות קצרות. הקהל היום לא מחפש מותגים שמשווקים לו. הוא מחפש מותג שמספק פלטפורמה דרכה הוא יכול לתקשר לשתף ולהשתתף.

 

 

תמונות של המוצר שלכם יעזרו להגדיל את המכירות שלכם

 

הצפה חכמה

 

אז איך עושים את זה? הדרך הטריוויאלית ביותר היא לבקש מהגולשים לצלם את עצמם עם המוצר ולתייג. אבל אלא אם כן מדובר באתר תדמיתי - זה לא ייתן לכם כלום ולא יניע אף אחד לבצע פעולה (בקיצור, לא תראו כסף מזה).

 

בשביל להניע לפעולה ממשית, צריך יותר מאשר חיבור של המותג השלם שלכם עם האשטג מסויים. צריך לתת קונטקסט לתמונות עצמן. כלומר, לחבר כל תמונה למוצר או לקטגוריה המתאימה באתר שלכם. בשביל לעשות את זה אתם צריכים מנגנון ניהול מהיר ויעיל שמאפשר לחבר כל תמונה שגולש העלה וחיבר אליכם (באינסטגרם, בפייסבוק או בפינטרסט) לפריט המתאים באתר.

 

אפשרות נוספת היא לתת כל פעם דגש ללקוח אחר שלכם באתר. תחשבו על קונספט כמו "לקוח השבוע" שייבחר מתוך אחת התמונות או הסטטוסים שהעלו. ההכרה באותו הלקוח ובמאמץ שלו היא תמריץ שיזיז הרבה מהלקוחות שלכם.

 

דרך פופולרית שיכולה לעזור לכם להתניע פעילות כזו היא דרך תמריצים של הנחות או פרסים למי שיעלה תמונה או סטטוס שיפנה למוצר שלכם, התמריץ של "להרוויח משהו" הוא לרוב אפקטיבי. בהנחה שהפרס שלכם רלוונטי ושווה מספיק ללקוחות שלכם.

 

תזכרו, המותג הוא שלכם, הפלטפורמה שלכם והמוצרים הם שלכם. תמיד תצטרכו לנטר ולעקוב אחרי התמונות שהגולשים יעלו כדי להימנע מתמונות לא רלוונטיות או לא ראויות. הגולשים יתייגו – אתם תצטרכו לעקוב ולנטר.

 

אם יש לכם עוד רעיונות לאינטגרציה יצירתית של תוכן חברתי אתם מוזמנים לשתף.


התכנים הכי טובים שלנו אצלך במייל, לא תצטרף/י? בטח שכן!
אהבת את הפוסט? שתף ותן ערך גם לחברים ולקולגות שלך