אהבתם?
שתפו!

5 מדדים שינחו את העיצוב מחדש של האתר שלכם

בניית אתר חדש והשקתו יכולים להיות סיפור הצלחה יפיפה או קטסטרופה גדולה. איך יודעים באיזה צד אתם? קודם כל צריך להבין מה הסיבות האמיתיות מאחורי עיצוב אתר מחדש ואיך מודדים אותן.

רועי פוברצ'יק
12/06/2013

להחליף את האתר הישן בחדש תמיד מרגיש מרענן וכיפי. סוף סוף להחליף את העיצובים הישנים במשהו עדכני וטרנדי. זו כמעט הזדמנות להתחיל מחדש. בעיניי, בניית אסטרטגיה לעיצוב חדש לאתר היא אתגר מעניין שחייב להגיע הרבה יותר עמוק מאשר העיצוב עצמו.

 

אתר חדש חייב לתקשר ישירות עם ערכי החברה, מטרות החברה וה-Roadmap שלה. אבל הכי חשוב, הוא חייב להצדיק את עצמו. בניית אתר חדש והשקתו יכולים להיות סיפור הצלחה יפיפה או קטסטרופה גדולה. איך יודעים באיזה צד אתם? קודם כל צריך להבין מה הסיבות האמיתיות מאחורי עיצוב אתר מחדש.

 

כל עיצוב מחדש מתחיל בבעיה שצריך לפתור או חזון ספציפי שרוצים להגשים. תתחילו מלרשום ולהגדיר אותם בצורה המדוייקת והמדידה ביותר שאתם יכולים. הפתרון של הבעיה או החזון שאתם רואים לפניכם ברמת הקונספט הם אלו שילוו את הפרוייקט לכל אורכו ויכריעו בהתלבטויות הגדולות.

 

יש שלוש סיבות עיקריות לעצב אתר מחדש:

1. העיצוב מיושן מדי והוא נראה לא רלוונטי לעומת המתחרים שלי ופחות מושך ללקוחות שלי.

2. יש שינוי בערכי החברה וצריך אתר חדש שיתאים לאסטרטגיה העתידית של העסק

3. המספרים יורדים. ההמרה בין העמודים, לחיצה על לינקים ובסופו של דבר כמות לידים הולכת ופוחתת וצריך להבין למה.

 

 

עיצוב חדש צריך להצדיק את עצמו לא רק מבחינת מראה

 

רשמתם את הבעיה שאתם רוצים לפתור, יש לכם חזון שמתחיל להתגבש למול עיניכם של "איך יראה האתר החדש", "מה אני רוצה שהוא ישדר" וכדומה. לפני שמגיעים לחלק הכיפי של לשבת עם בונה האתרים והמהעצב, אתם קודם כל צריכים להגדיר את המדדים לפיהם תדעו האם עיצוב האתר החדש הוא הצלחה או כישלון. בשביל זה אתם צריכים לדעת מה המצב שלכם לפני ומה המצב שלכם אחרי.

 

5 מדדים שאתם צריכים לתעד לפני העיצוב מחדש:

 

לפני שאתם מתחילים לתכנן את העיצוב החדש שלכם, מומלץ לתעד את המדדים הקריטיים באתר שלכם כדי לדעת איך הוא מתפקד באמת ולתאם ציפיות לקראת האתר החדש.

 

1. כמות מבקרים וביקורים - כמות הכניסות לאתר שלכם מושפעת בעיקר ממאמצי שיווק ממוקדים (עמודי נחיתה, קמפיינים ממונים וכו') חיפושים אורגניים וחוזק מותג. מומלץ לבדוק כמה מבקרים כל עמוד שלכם מקבל כדי לדעת מהם העמודים החזקים מבחינתכם ולתכנן מהם העמודים שאמורים "להחליף" אותם באתר החדש.

 

2. משך ביקור - המטרה שלכם כמובן היא להשאיר מבקרים כמה שיותר זמן, שיקראו כמה שיותר תוכן ובסופו של דבר שיקנו מכם מוצרים. העיצוב והזרימה של האתר, יחד עם איכות התוכן, הם אלו שישמרו את הגולשים שלכם באתר. תבדקו מה הזמן הממוצע עכשיו כדי להשוות מול האתר החדש.

 

3. לידים חדשים - כמה לידים האתר מביא לכם כרגע? האם האתר מספק לכם את כמות הלידים הדרושים? מה השינוי באחוז ההמרה שאתם מצפים לו אחרי העיצוב? האם זו המטרה של העיצוב מחדש?

 

בכמה המספרים האלו עומדים לעלות?

 

4. Bounce Rate - המושג שתורגם לעברית כ"שיעור יציאה מעמוד כניסה" הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר לבעלי עסקים, אבל עוד יותר למי שאחראי על שיווק האתר ופילוח הקהל. שיעור יציאה גבוה מעמוד הכניסה יכול לומר שני דברים: הקהל הלא נכון נכנס לאתר שלכם (אתם צריכים פילוח שוק טוב יותר) או התוכן שלכם לא מספיק טוב. אם הדבר היחיד שהשתנה הוא העיצוב של האתר והאחוזים מתחילים לעלות, אתם יודעים של מי האשמה.

 

5. SEO - איפה אתם ממוקמים כרגע במילות מפתח החשובות לכם? שינוי במבנה האתר ובטקסטים השיווקיים החדשים שתעלו אליו יכול לשנות את הדירוג שהרווחתם בגוגל. תבדקו איפה אתם נמצאים עכשיו כדי לדעת מה אתם אמורים לצפות שיהיה בסוף העיצוב מחדש.

 

אחרי שתיעדתם את 5 המדדים הללו, אתם יכולים להתחיל להתחיל לתכנן את המטרות והשאיפות שלכם מהאתר החדש. תרשמו את אותם המדדים ותתחילו לתכנן מה אחוזי גדילה שאתם מצפים שהאתר החדש יביא לכם, כמובן על פי תיעדוף מטרות. תנסו לשאול את עצמכם על כל מדד - מה אנחנו יכולים לעשות באתר החדש שישפר אותו. אם תוכלו לדון בצורה חדה בשאלות האלו, נקודת הפתיחה שלכם כבר הרבה יותר טובה.


התכנים הכי טובים שלנו אצלך במייל, לא תצטרף/י? בטח שכן!
אהבת את הפוסט? שתף ותן ערך גם לחברים ולקולגות שלך