אהבתם?
שתפו!

"למשוך את הקהל פנימה" - 5 דרכים להגיע לקהל הרלוונטי לכם

הרעיון מאחורי Inbound Marketing הוא למשוך את הלקוחות הנכונים על ידי יצירת תכנים רלוונטיים ופיתוח מערכת יחסים שמבוססת על אמון ונתינת ערך. אבל איך מושכים את הקהל פנימה?

רועי פוברצ'יק
26/06/2013

לפני חודש הסברתי והיללתי את המושג שנקרא Inbound Marketing. בעיניי, העתיד כולו נמצא שם ובזמן הקרוב רק נראה את הטרנד הזה תופס תאוצה. גם עסקים קטנים וגם מותגים גדולים מבינים שעדיף לפתח מערכת יחסים משמעותית עם הלקוחות שלהם בזכות תכנים איכותיים שהם יוצרים ושולטים בהם על פני הוצאות של עשרות אם לא מאות אלפי דולרים על שטחי פרסום שלרוב לא מצדיקים את העלויות הגבוהות שלהם ל-Lead.

 

בכמה מילים, אני אזכיר ש- Inbound Marketing היא "צורה של קידום חברה או מותג דרך בלוגים, פודקסטים, וידיאו, eBooks, ניוזלטרים, SEO,שיווק במדיה חברתית וצורות נוספות של שיווק תוכני" (מתוך וויקיפדיה).

 

מעגל החיים של Inbound Marketing מורכב מ- 4 שלבים (משיכת קהל, המרה, מכירה ולהמשיך להדהים). הכל נשמע מאוד פשוט ונחמד אבל עולה השאלה איך מתחילים? היום אני רוצה לדבר בדיוק על זה. איך ניגשים לשלב הראשון של "משיכת קהל".

 

5 דרכים למשוך קהל רלוונטי לאתר שלכם

 

ההבדל הגדול בין שיווק Inbound ל- Outbound הוא הדרך בה אנחנו מושכים לקוחות פוטנציאליים. כיוון שהרעיון הוא למשוך את הלקוחות הנכונים על ידי יצירת תכנים רלוונטיים ופיתוח מערכת יחסים שמבוססת על אמון ונתינת ערך, גם הדרך בה נמשוך לקוחות תתמקד בייצור תכנים ובהפצתם. אז איך מושכים את הקהל פנימה?

 

 

השלב הראשון בתהליך הוא למשוך לקוחות לאתר

 

1. מילות מפתח - אנחנו רוצים להשתמש במילות המפתח הנכונות משתי סיבות: להיות מדורגים גבוה בגוגל וכדי לעזור ללקוחות שלכם למצוא אתכם ואת התכנים שכתבתם בקלות. המטרה היא לגרום ללקוחות שלכם לזהות שהם הגיעו למקום הנכון כמה שיותר מהר. הדבר הראשון שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם עושים כשהם רוצים למלא צורך או לפתור בעיה הוא לחפש בגוגל. הם מתחילים מהקלדה של מילות מפתח רלוונטיות. לכן אתם צריכים לוודא שהפוסטים בבלוג שלכם, עמודי הנחיתה שתבנו בעתיד והאתר שלכם יהיו ממוקדים לפי מילות המפתח הנכונות.

 

2. רשתות החברתיות - אחת הדרכים האפקטיביות ביותר למשוך קהל חדש לאתר ולתכנים שלכם היא דרך הרשתות החברתיות. אני מדבר על פייסבוק, טוויטר, לינקדין וכו'. כל מקום בו אתם יכולים לבוא במגע עם הקהל הרלוונטי לכם ולהפנות אותו לתכנים שלכם. המטרה שלכם היא להביא את הלקוח הפוטנציאלי כמה שיותר מהר לאתר שלכם, שם הוא כבר יהיה צעד קרוב יותר להפוך ל-Lead. מהרגע בו הלקוח החדש יכנס למאגר המיילים שלכם הוא יעבור לשלב ה"טיפוח". אבל זה כבר סיפור לפוסט אחר.

 

3. עדכון לאתר שלכם - ברגע שהתודעה שלכם עוברת למצב Inbound Marketing גם הגישה שלכם כלפי האתר צריכה להשתנות מהיסוד. אם בעברהמטרה של האתר שלכם היתה להיות כמה שיותר יפה ומייצג תדמיתית, המטרה שלו כיום היא להיות גן עדן למחפשי תכנים בנושא הרלוונטי לכם. האתר צריך להיות בנוי על פי שני עקרונות בולטים: להיות כמה שיותר פשוט וברור - הגולש צריך לדעת לאן הוא הגיע תוך פחות מחמש שניות. 2. תכנים יעילים - כל תוכן שאתם מעלים לאתר צריך לתת ערך ללקוח הפוטנציאלי שלכם. אתם רוצים שהלקוח יאהב, יסמוך ויתכונן לקנות מכם. האתר שלכם צריך לקדש בדיוק את זה.

 

 

רשתות חברתיות יעזרו לכם לתקשר את המסר שלכם החוצה. קרדיט: freedigitalphotos.net

 

 

4. תכנים להורדה - אני מודה שתכנים להורדה זו קצת הכלאה בין שלבים. כיוון שמצד אחד תוכן להורדה היא טכניקה של המרה (שלב אחר בתהליך) אבל הוא גם מתאים בשלב של משיכה ראשונית של לקוחות. אתם אמנם נותנים תכנים להורדה בתמורה למייל אבל התכנים שאתם חולקים הם ממותגים ומאפשרים לקוראים שלכם לשתף את לינק ההורדה בערוצים החברתיים שלהם. כלומר, דרך התכנים שהם מורידים וקוראים הם ישתפו את הלינק לעמוד ההורדה שלכם, מה שימשוך אליכם לקוחות נוספים.

 

5. תפתחו בלוג - שמרתי את הטוב והאהוב עליי ביותר לסוף . בלוג, בעיניי, הוא הדרך הטובה ביותר למשוך לקוחות. כל פוסט שלכם הוא הזדמנות חדשה לחשוף לקוחות לשירות או המוצר שלכם. כל פוסט הוא הזדמנות חדשה לשתף לינק לאתר שלכם מבלי לפרסם את אותו הלינק שוב ושוב. הכי חשוב, בלוג הוא דרך מצוינת ליצור אמון עם הלקוחות שלכם עוד לפני שמגיעים למכירה. כל פוסט שלכם צריך להיות מכוון כלפי לקוחות היעד שלכם, להיות אינפורמטיבי ולענות על שאלותו שהם כנראה שואלים את עצמם והיו רוצים לשאול אתכם.

 

"משיכת לקוחות" הוא השלב הראשון במעגל החיים של שיטת ה Inbound Marketing. ברגע שהצלחתם להביא את הלקוחות אליכם לאתר מתחיל האתגר הבא שלכם - לגרום להם להתאהב בכם.


התכנים הכי טובים שלנו אצלך במייל, לא תצטרף/י? בטח שכן!
קרא עוד על:
אהבת את הפוסט? שתף ותן ערך גם לחברים ולקולגות שלך